9 Mart 2013 Cumartesi

Uykularımız

Çarşamba günü aşı oldu Can. 3 gündür acayip huysuz. Ara ara ateşi çıkıyor. Dün gece fitil vermedim, şurupta vermedim. Mışıl mışıl uuyudu. Aslında uyumadı, sızdı :)
Can büyüdükçe gündüz uykuları giderek azalıyor. Günde 2 defa uyuyor ve en fazla yarım saat. Toplamda 1 saat belki. Bir sitede okumuştum bir anne aynı konudan dert yanıyordu. Hem de daha kötüsü, gece uykusu için. Her uykuya dalışı 23 dakika. 24. dakikada bebeği uyanıyordu. Tekrar eee, pişş pişş ve bir 23 dakika daha.. bunu okuduğumda çok korkmuştum Ya Can da aynısını yaşarsa ve bize, bana yaşatırsa diye. Sevgili annemiz daha sonrasında araştırıyor ve diyor ki meğerse bebeklerin derin uykuya dalma süreleri 23 dakikaymış. Ve bir dönem derin uykuya dalmada sorun yaşarlarmış. Sanırım bu sorun Can'da başgösteriyor şuaralar. Tabi gündüz uyku uyumayınca gece yani 19:00-19:30 civarında sızıyor. Hele geçen gün beni öylesine yordu ki akşam 21:30 civarında uykuya daldı. Bende biraz ortalığı toparlayıp tekrar kalkıp Can'ı beslemek üzere yattım. Yatış o yatış. Sabah 7 de Can'ın sesine uyandım. İkimizde öylesine yorulmuşuz ki ne Can açlığına kulak asmış ne de ben kurduğum saate :) İlk defa gece beslenmesi olmadan sabaha kadar uyudu.
Geçen gün aylık kontrolü vardı. Muayene sonrası sahilde yürüyüş  yapalım istedik. Gittiğimiz bir cafede 6,5 aylık dünyalar tatlısı bir kızı olan hanım yanımıza geldi. Allah bağışlasın öyle güzel gülücükler atıyordu ki içinden her yerini öpmek geldi. Neyse o hanımla konuşurken uyku konusu açıldı. Bebeği Aylin gündüzleri 2 şer saatten 2 defa uyuyormuş. Özellikle 15:00-17:00 arası uykusunu hiç şaşırmıyormuş. Hal böyle olunca da gece yatmak bilmiyormuş. Can'da benim en büyük avantajım Can erkenden gece uykusuna yatar. Dediğim gibi en geç sekizde yatmıştır. Ancak ben sabah geç kalması umuduyla bazen sınırlarımızı zorlayıp dokuz, dokuz buçuğa kadar ayakta kalıyoruz. Ancak çabalarım sonuç vermiyor ve en erken 5 ve en geç 7 olmak suretiyle güne başlıyoruz. Tabi Can'ın bu kadar erken yatmasıyla bende yapılacak işlerimi hallediyorum. Mesela yemek yiyorum :) çamaşırları yıkıyorum, mutfağı ve ortalığı toparlıyorum, sevdiğim 3-4 dizim var onları seyrediyorum ve gece beslenmesini yapıp yatıyorum. Yine yatmam 00:00- 01:00  arası oluyor en iyi ihtimalle. Sabaha kadar rahatım yani 5 e kadar :) hadi 7 olsun :) Biliyorum pek çok anne için bu bile bir nimet.
Evet saat 21:12 ve yaklaşık birbuçuk saattir Can uyuyor. Tatlı rüyalar minik bebeğim :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder