8 Şubat 2013 Cuma

7 Şubat çorbamız

Dün alışverişe gidemediğim icin evde ne varsa çorbası :
1 su bardağı su
Yarım kabak ( çekirdekleri çıkarılmış)
3-4 küp balkabaği
Orta boy patatesin yarısı
1/2 çorba kasığı bulgur
Dereotu
Zeytinyağı

Ben tuz yiyemedigim icin bu tip çorba ve yemeklere cok alıştığım. Hatta tuzun tadını bozduğunu bile söyleyebilirim. Her yiyeceğin doğal halinde tadı tuzu yerindedir. Salatalığa veya domatese veya yumurtaya tuz koymam. Cok anlamsız. Ama Can benim gibi mi değil mi bilmiyordum elbet. Ama emin oldugum tek şey ağaç yaşken eğilirmiş, nasıl başlarsan öyle devam edermiş. Buna güvenerek kaynattığım sebzeleri yine catal yardımıyla ezdim. Küçük cam kâsemiz ağzına kadar doldu. Biraz da zeytinyağını ekleyip yemeğe hazır hale getirdim. Endiseliydim dereotlarindan ötürü. Ancak yemeğe başladıktan 15 dakika sonra çorbamız bitmişti. Hem de hiçbir aksiyon yasamadan. Ne ortalık battı ne de üstüm basım. Çorbamız hala ılıkken bitmişti.
Anne yine burada ağlamaya baslar "kabağında severmiş benim oğlum" diyerek.
Yarinki menümüz keremiz, balkabaği, patates, pirinç ve keremiz sapı. Umarım cok gaz yapmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder