8 Şubat 2013 Cuma

8 Şubat çorbamız

Dünde bahsettigim gibi bugünkü çorbamız kerevizli :) Büyüklerin bile yemekte zorlandığı bu sebzeyi ben cok severim. Hele portakallı zeytinyağlı kerevize bayılırım. Umuyorum Can Efendi de kerevizli sever ve hatta sevse cok da iyi eder :)

2 Su bardağı su
1 ufak boy kereviz
1 orta boy patates
6-8 küp balkabağı
2 adet kereviz sapı (körpe olanlardan)
1 çorba kaşığı sarı mercimek
Zeytinyağı ( piştikten sonra)

Her zamanki gibi patatesi ve kerevizi 4 e bölüyoruz. Kereviz saplarını da ince ince kıyıyoruz. Hepsini püre oluncaya kadar kaynatıyoruz. Piştikten sonra yarısını ayırıp buzdolabına kaldırıyoruz. Diğer yarısını da çatalla ezip üzerine zeytinyağını ekliyoruz. Bu bence gerçekten iddialı bir çorba. Pek cok yetişkin bile bunu yemez. Sanırım kereviz, bamya, pırasa hatta belki bezelye. Bunlar pek çok evde hic pişmezler, kendi ailemden biliyorum :)
Anne tarafım İzmirli benim. Bundan sebeple Ege otlarına, domatesli kuzu etli bamya yemeğine, zeytinyağlı portakallı pırasaya bayılırım. Ve hatta yazın etli bamya ve domatesli pilav yanına da çoban salata olmaza olmazimdir. Ağız tadı iste, herkeste bambaşka. Eşim ise yemek ayırmaz, herseyi yer ama cocuk gibi illa ikna edilmesi gerekir sevmediği seyleri yerken. Mesela bamya icin, " bak bağırsaklara birebir müsil etkisi yapıyor, temizliyor" diyerek yediriyorum :) Bakalım Can bebeğimiz bu çorba hakkında ne düşünecek? Onu ikna edemeyeceğimi de hesaba katarsak pek umutlu değilim açıkcası :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder